pondělí 13. října 2014

Nákupy potravin

Pěkný den:)

Nedávno jsem psala, že jsem udělala docela velký nákup bezlepkových surovin ve zdravé výživě i při náhodných nákupech ve městě:)
A protože jsem našla dost zajímavých věcí, tady je ode mě pár tipů:)

Amaranthové křupinky
Nemohla jsem začít ničím jiným, Haanule děkuju moc za tip, okamžitě jsem si je zamilovala:D:)Mňam, mňam!:)


Jahelné pukance
Něco podobného jako křupinky a taky výborné, tyto jahelné už jsem před časem měla:)


Pohanková mouka
A to hned dvě! Hladká a celozrnná. Zjistila jsem, že pohanková mouka je zatím na pečení nejlepší. Z jáhlové je pečivo hrozně suché a sypací a třeba z amaranthové se nedá péct vůbec, je to spíš jen malý doplněk nějaké jiné mouky, jinak se to pečivo nikdy neupeče...


Čubrica
To je moje moc oblíbené bulharské koření. Je v něm sůl, saturejka, libeček, celer a fenugreek (pískavice). Hodně ho používám na zeleninu:)


De Nuts tyčinky
Moc takové různé tyčinky nejím, spíš když jsem na nějakém výletě nebo tak, ale když už si nějakou dám, je to většinou nějaká co se skládá pouze ze semínek a někdy i sušeného ovoce a to tyto tyčinky splňují. Navíc se mi nezdají až tolik sladké. Zelenou pistáciovou už znám a teď jsem si koupila na vyzkoušení brusinkovou.
A protože jsem zjistila, že mám alergii na sezam a arašídy, takže pápá mé oblíbené DeNuts, protože všechny sezam obsahují (néééé!)
Máte raději ovesné a müsli tyčinky nebo tyto semínkovo-oříškové?:) A máte prosím nějaké tipy na podobné, nepřeslazené a bez sezamu (a arašídů) a taky bez lepku?:)

Pohankový dezert
O této směsi jsem psala už ve speciálním snídaňovém článku (článek tady, můžete mi napsat do komentářů, co máte nejraději k snídani vy). Dezert se skládá z pohanky lámanky, sušených jablek, slunečnicových semínek, rozinek a skořice a můžete ho použít jako kašičku nebo použít jeden z receptů na zadní straně obalu:) Toto jsem koupila v Kauflandu a mají to nad vločkama, kde je i sojové maso.

Tak toto je pro dnešek všechno, ale brzy určitě bude zase nějaký podobný článek. Zítra jedu do Prahy a určitě si něco přivezu, minimálně nové müsli od Mixitu, které si tam vyzvednu:)
Mějte krásný večer:)

Terča

9 komentářů:

  1. Ty Denut tyčinky jsou úúžasné! Ostatní znám kromě pohan.dezertu také, křupinky i pukance mi také chutnají, akorát tedy pohankovou mouku si koupím tak 2x do roka, za její cenu...ale chápu, že ty jako bezlepkář nemáš příliš na výběr;) Jinak v Country Lifu mají ted myslím nově hoooodně rozšířen sortiment s bezlepkovými potravinami a výběr super, dokonce i senzační koláčky bez lepku, směsi a tak ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé tak moc děkuji za tip, do Country Life se určitě teďka chystám, tak se mrknu, snad objevím něco zajímavého:) Na internetu na jejich stránkách jsem objevila jejich bezlepkový chleba, takže ten si koupím určitě:)

      Vymazat
    2. Podívej, třeba i různé hotovové pokrmy, zdravé, pečené, také nově i chlebíky jsem tam viděla a nejlepší co moc doporučuji byl bezlepkový flapjack! ;) (Lepší verze něco jako těch Denuts:))

      Vymazat
    3. Bezlepkový flapjack? Tak tom jsem ještě neslyšela, myslela jsem, že jsou v nich vždycky vločky:D Děkuju za tipy!:):)

      Vymazat
    4. Nene, ten je právě teď docela nově, asi tak 2,3 měsíce(?), dokonce už byl v Count.L. v akci jako v té velké měsíční akci ve slevě, ten by ti určitě moc chutnal a jsou zdravé a ještě jsem si vzpomněla, dnes jsem měla od Damodary makové chipsy, znáš? Jsou přirozeně bezlepkové, ručně vyráběné a plné bílkovin a zdravých tuků (jen hrachová mouka s mákem) - tady je mám vyfocené: http://changelucylife.blogspot.cz/2014/03/jaro-na-dlani-aneb-box-of-nature-podruhe.html

      A mají i příchuť s bazalkou, ta je také dobrá, ale mák mnohem lepší:))
      To jsou mnamky, které rozhodně stojí za to zkusit;)

      Vymazat
  2. juu, jsem ráda, že chutnají, a já zas pro změnu najdu a ochutnám ty jáhelné !!! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zaujaly mě ty amaranthové křupinky, mohu se zeptat na co je např. používáš? :)

    OdpovědětVymazat
  4. Z téhle značky jakou máš pohankovou mouku kupuji pohankovou krupici a je to moje favoritka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krupici si taky občas kupuji, je super:) Já si ještě od této značky kupuji těstovinky:)

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře:)