čtvrtek 25. září 2014

Pečená zelenina s čočkou,arašídy a kuskusem

Přeji krásný čtvrtek!

No, pamatuji si i doby, kdy takového 25.9. bylo trochu jiné počasí, do školy jsem šla v žabkách a letních kytkovaných šatech, ale bohužel musíme se smířit s tím co je a navléct na sebe i 3 vrstvy (jsem hrozná zmrzlina:D)

I tak mám toto podzimní období  ráda, když tedy neprší a moc nefouká a těším se na večer, kdy se těšíte až si chvilku sednete s čajíčkem.

Dnešní recept bych trošičku už do pozimu zařadila, i když podzimní zeleninu neobsahuje, ale i tak mi to jídlo přijde příjemně zahřívací.
Přiznávám, že toto jídlo není úplně to nejrychlejší na přípravu, také jsem ho dělala, když byl čas a já mohla experimentovat a vymýšlet. Konzistence je trošku kašičkovitá, ale i to mám občas ráda:)


Ingredience (2 porce):
hrníček červené čočky
půl hrníčku kuskusu
zelenina (rajčata a červená paprika)
nasekané arašídy - podle chuti
olivový olej
sůl a pepř
čerstvý koriandr - nemusí být pokud ho doma nemáte a nebo nemusíte jeho chuť
jarní cibulka na ozdobu

Nejprve si upečeme zeleninu. Předehřejeme troubu na 170°C a zeleninu si nakrájíme na menší kousky. Rozprostřeme ji na plech vyložený pečícím papírem, osolíme, opepříme a pokapeme oliv. olejem. Dáme do vyhřáté trouby a pečeme, občas promícháváme, aby se pekla rovnoměrně. Pečeme až je zelenina, hlavně paprika, měkká.
Mezitím co se na nám peče zelenina si uvaříme čočku. Já ji normálně v hrnci zaleju vodou, osolím a dám vařit. Podle potřeby přidávám vodu, protože červená čočka vody potřebuje docela dost. Uvaříme doměkka.
Až je zelenina upečená, necháme ji trochu zchladnout. Uvařenou čočku slijeme (pokud je potřeba). Kuskus si připavíme obvyklým způsobem a nakonec ho smícháme se zeleninou a čočkou a nasekanými arašídy. Ozdobíme koriandrem a nakrájenou jarní cibulkou.

Pozn. Hrníček beru o objemu 150ml, ale množství si stejně každý upraví podle svého.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře:)